سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوآورترین شهرهای فناورانه جهان در 2019 | تهران در جایگاه 390

نوآورترین شهرهای فناورانه جهان در 2019 | تهران در جایگاه 390


 

  • نوآورترین شهرهای فناورانه جهان در 2019 | تهران در جایگاه 390

    به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر نوشت در رتبه‌بندی سالیانه نوآورترین شهرهای دنیا که از طرف شرکت 2thinknow اعلام شده است، 500 شهر دنیا مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا بهترین آن‌ها از نظر وجود استارتاپ‌ها را معرفی کند. مشاغل و شرکت‌های نوپا در سراسر دنیا، ایده‌ها و مدل‌های تجاری خلاقانه‌ای را ایجاد کرده‌اند. اما کدام یک از شهرهای دنیا در پیشرفت نوآوری‌ها از رقبای خود پیشی گرفته‌اند و نسبت به باقی شهرها در سال 2019 میلادی عملکرد بهتری داشته‌اند؟

    امسال نیویورک توانست در جایگاه برتر این لیست قرار بگیرد و لقب نوآورترین شهر جهان در سال 2019 را به خود اختصاص دهد. شاخص رتبه‌بندی این شهرها بر اساس 162 معیار است که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: معیارهای صنعتی و اقتصادی و خلاقیت شرکت‌های فناوری، دارایی‌های فرهنگی، زیرساخت‌های انسانی، حریم خصوصی شهروندان و بازارهای شبکه‌ای.

    از میان 10 شهر برتر این رتبه‌بندی، 5 شهر متعلق به آمریکا است. شهرهای چینی در سال جاری نسبت به سال گذشته پیشرفت داشتند، ولی هیچ‌ کدام نتوانستند در میان 10 رتبه اول قرار بگیرند و پکن و شانگهای به ترتیب به جایگاه 26 و 33 بسنده کردند. تنها سه شهر اروپایی توانستند در میان 20 شهر نخست قرار بگیرند که شامل لندن، پاریس و برلین می‌شوند و رتبه‌های آن‌ها به ترتیب سوم، ششم و دوازدهم است.

    تهران سال گذشته در رتبه 413 قرار گرفته بود که امسال به جایگاه خود ارتقا داده و در رتبه 390 ایستاد. جایگاه‌های انتهای این فهرست هم از آن شهرهای آفریقایی شد.