سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهکار معاون شهردار تهران برای چالش نیروهای متورم در بخشهای ادار

راهکار معاون شهردار تهران برای چالش نیروهای متورم در بخش‌های اداری


 

  • راهکار معاون شهردار تهران برای چالش نیروهای متورم در بخش‌های اداری

    به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر حامد مظاهریان صبح چهارشنبه 6 آذر در آیین افتتاحیه اولین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری درباره بهره‌وری در نیروی انسانی گفت: نیروهای متورمی در اکثر بخش‌های اداری کشور وجود دارد. باید ضمن اینکه قدردان نیروی انسانی باشیم، آنها را توانمند سازیم و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم که در این صورت نیروها مولد می‌شوند و به افزایش بهره‌وری در شهرداری کمک می‌کنند.

    معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران افزود: در فرصت دو ساله که از دوره فعلی مدیریت شهری تهران باقی مانده است، تفاهمی خوب بین مدیریت شهری و شورای شهر درباره سیاست‌ها و نحوه حرکت شهرداری در این دو سال وجود دارد. وی با تاکید بر لزوم انطباق فعالیت‌های مدیریت شهری با منافع مردم، خاطرنشان کرد: با توجه به منابع بسیار محدود، شایسته است بر فعالیت‌هایی متمرکز شویم که ارزش و بهره‌وری مستقیم برای مردم ایجاد کند.

    مظاهریان افزود: مدیریت شهری در تهران همیشه درگیر انجام پروژه‌های بزرگ در شهر بوده اما امروز دیگر زمان این است که یک‌بار هم به دغدغه‌های محلات شهر برگردیم و با مردم و برای مردم پروژه‌هایی در مقیاس محله‌ای تعریف کنیم؛ به جای 20 پروژه بزرگ، هزار پروژه کوچک و متوسط در محلات شهر انجام دهیم.

    معاون شهردای تهران با اشاره به تفاوت جنس و ماهیت دغدغه‌های مردم در سطح شهری و محله‌ای، تصریح کرد: شرط تعریف پروژه‌ها در مقیاس محله‌ای این است که مردم بتوانند خیلی مستقیم اعلام نظر کنند؛ یعنی خانه به خانه برویم و ببینیم مردم چه مواردی را به عنوان مسائل محله خود مطرح می‌کنند و با خواست و مشارکت آنها حرکت کنیم. متاسفانه مدیریت شهری تاکنون کمتر به این رویکرد پرداخته و نتوانسته با مردم ارتباط برقرار کند.

    مظاهریان افزود: مدیریت شهری در گذشته طوری عمل کرده که گویا ما مدیران برای مردم تصمیم می‌گیریم؛ این در حالی است که اصول بهره‌وری می‌گوید برگردیم و در جهت موضوع‌هایی گام برداریم که مردم هم لمس کنند. مردم بتوانند نظر دهند، اولویت محله‌شان را انتخاب و مشارکت کنند.

    وی در تشریح گونه‌های مختلف مشارکت شهروندان در جریان مدیریت شهر به پرداخت به‌موقع عوارض پسماند از سوی شهروندان، نظارت بر پروژه‌های انتخابی خودشان و نگهداری و نگهبانی از این پروژه‌ها اشاره کرد.