سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش 768 میلیون دلاری سرمایه ایلان ماسک | 150 هزار سفارش برای سا

کاهش 768 میلیون دلاری سرمایه ایلان ماسک | 150 هزار سفارش برای سایبرتراک تسلا


 

  • کاهش 768 میلیون دلاری سرمایه ایلان ماسک | 150 هزار سفارش برای سایبرتراک تسلا

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هر چند ناکامی در رونمایی از شیشه‌های ضدضربه وانت سایبری تسلا حدود 768 میلیون دلار به مالک این شرکت زیان زد اما ماسک روز گذشته از ثبت شدن 146 هزار سفارش برای خریدن سایبرتراک تسلا آن هم بدون پخش آگهی خبر داد. 42 درصد سفارش‌دهنده‌ها وانت دوموتوری خواسته‌اند، 41 درصد وانت سه‌موتوری و 17 درصد هم خواهان خریدن وانت تک‌موتوری هستند.

    شکستن شیشه‌های وانت آینده‌نگرانه تسلا در مراسم رونمایی و دیده شدن میلیونی فیلم این ماجرا ضربه‌ای اساسی به اعتبار تسلا وارد و بازار وال استریت را نگران کرد. در کمتر از یک روز شش درصد از ارزش سهام این شرکت کاهش یافت و فوربس اعلام کرد ثروت شخصی آقای ماسک به همین دلیل حدود 768 میلیون دلار کمتر شده است. البته مالک تسلا اندکی بعد یک ویدئو از آزمایش پیروزمندانه شیشه‌های نشکن وانت منتشر کرد.

    ثبت هر سفارش برای سفارش‌دهنده 100 دلار هزینه دارد و تسلا اعلام کرده است این هزینه به خریداران بازگردانده می‌شود. این شرکت برای تولید انواع مدل‌های سایبرتراک از سال 2021 برنامه‌ریزی کرده و بهای پایه ارزان‌ترین مدل از 39900 دلار (470 میلیون تومان) آغاز می‌شود.