سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بناهای 100 ساله پادگان 06 ارتش حفظ میشود | ایجاد بافت مسکونی در

بناهای 100 ساله پادگان 06 ارتش حفظ می‌شود | ایجاد بافت مسکونی در زمین‌های پادگان


 

  • بناهای 100 ساله پادگان 06 ارتش حفظ می‌شود | ایجاد بافت مسکونی در زمین‌های پادگان

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، عبدالرضا گلپایگانی در مورد آخرین وضعیت انتقال پادگان 06 اظهار داشت: در حال حاضر توافق‌های نهایی میان شهرداری تهران و ارتش صورت گرفته است و بر اساس چارچوب‌هایی که قبلا اعلام شده بود، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده است.

    وی افزود: مقدمات حقوقی تحویل بخشی که مرتبط با شهرداری تهران است را پیگیری می‌کنیم. نمایندگان ارتش هم انتظار دارند مقدماتی که منجر به صدور پروانه ساخت می‌شود طبق مجوز شورای عالی شهرسازی و معماری انجام شود.  

    معاون شهردار تهران بیان داشت: بحث تبادل بین شهرداری و ارتش جمهوری اسلامی در حال هماهنگی و انجام است، اما نیاز به زمان بیشتری داریم و در ماه‌های گذشته هم بحث مفصلی را در این زمینه با ارتش داشته‌ایم، خوشبختانه رویکرد ارتش در موضوع پادگان 06 با شهرداری تهران همسو است.

    گلپایگانی با اشاره به تبدیل پادگان 06 به فضای سبز گفت: قرار است 35 درصد زمین تحویل شهرداری شود تا به پارک عمومی 35 هکتاری تبدیل شود و 15 هکتار دیگر معادل 30 درصد زمین پادگان، به مجتمع اداری، فرهنگی و هتل و قسمتی دیگر به بافت مسکونی تبدیل شود.

    وی عنوان کرد: همچنین تردد در فضای جایگزین پادگان 06 از سمت بزرگراه شهید صیاد شیرازی توسط یک پل زیرگذر و روگذر سازماندهی و متصل می‌شود.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پادگان 06 هویت تاریخی دارد و به بخشی از خاطره شهروندان تبدیل شده است، گفت: در مجموع کل پادگان 06 بخش‌های میراثی و ارزش طبیعی دارد و سعی بر حفظ آن است. همچنین ساختمان‌هایی که در این منطقه حدود 100 سال قدمت دارند به عنوان ساختمان‌های تاریخی و باارزش حفظ خواهند شد.   

    پادگان 06 تهران در شمال شرق و در منطقه پاسداران در مساحتی بالغ بر 52 هکتار واقع شده است که در راستای اجرای قانون انتقال پادگان‌ها از شهر، طرح انتقال آن نیز در دستور کار قرار گرفت.